Seksin mediamarkkinat
Sanna Karkulehto
Valitse kunto
Valittu tuote
Karkulehto Sanna : Seksin mediamarkkinat
18,00 €
Käytetty - hyvä (K3)
Nidottu, kansikuva
2011 / 1
Antikvaarinen Kirjakauppa Johannes
Haetaan tuotteita...
Tiedot
Kustantaja/julkaisija
Gaudeamus
Sidosasu
Nidottu, kansikuva
ISBN
9524951908
9789524951906
Tuoteryhmät
Ei tiedossa
Kieli
suomi
Alkuperäinen nimi
-
Esittely
Seksuaalisuudesta on muodostunut mediassa muodikas markkinointiväline, joka myy ja jolla myydään. Tätä ilmiötä kuvaa leimallisesti seksuaalisuuden paradoksi: seksuaalisuus on mediassa sekä läsnä että poissa. Seksin mediamarkkinat tarkastelee feministisen ja queer-tutkimuksen näkökulmista nykyisen mediakulttuurin ilmiöitä, joissa yhdistyvät sukupuoli ja seksuaalisuus sekä markkinat, kaupallisuus ja valta. Teoksessa analysoidaan mediakulttuurin tuotteita ja instituutioita lehdistöstä, kirjallisuudesta ja televisiosarjoista taiteen mediavastaanottoon ja kulttuurisensuureihin. Miten seksin mediamarkkinat näkyvät esimerkiksi Playboy-lehdessä tai Sinkkuelämää- ja Sillä silmällä -televisiosarjoissa? Millaisina kaupallisen seksin, väkivallan ja heteroseksuaalisuuden väliset suhteet näyttäytyvät Sofi Oksasen Baby Janessa? Miten Hans Christian Andersenin sadut liittyvät tähän aiheeseen? Teos tarjoaa uusia näkökulmia paitsi kriittiseen median, sukupuolen ja seksuaalisuuden opetukseen ja tutkimukseen myös media-alan käytännön työhön. Se soveltuu taideaineiden sekä media-, kulttuuri- ja yhteiskuntatieteiden tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille sekä nykykulttuurista ja sen kuriositeeteista kiinnostuneille lukijoille - kaikille niille, jotka ovat joskus pohtineet, miksi seksuaalisuudella on nykymediassa niin tärkeä osa. Sanna Karkulehto on kirjallisuuden yliopistonlehtori Oulun yliopistossa sekä Lapin yliopiston naistutkimuksen dosentti (monitieteinen sukupuolen ja mediakulttuurin tutkimus).