Antikvaari
Hae tuotteitaAsiakaspalveluLuo asiakastiliKirjaudu

Seksin mediamarkkinat

Sanna Karkulehto

Ei tuotekuvaa

Kirjoita arvostelu

Valitse kunto

Valittu tuote

Karkulehto Sanna : Seksin mediamarkkinat

18,00 €

Käytetty - hyvä (K3)

Nidottu, kansikuva

2011 / 1

Antikvaarinen Kirjakauppa Johannes

Haetaan tuotteita...











Tiedot

Kustantaja/julkaisija

Gaudeamus

Sidosasu

Nidottu, kansikuva

ISBN

9524951908

9789524951906

Tuoteryhmät

Ei tiedossa

Kieli

suomi

Alkuperäinen nimi

-

Esittely

Seksuaalisuudesta on muodostunut mediassa muodikas markkinointiväline, joka myy ja jolla myydään. Tätä ilmiötä kuvaa leimallisesti seksuaalisuuden paradoksi: seksuaalisuus on mediassa sekä läsnä että poissa. Seksin mediamarkkinat tarkastelee feministisen ja queer-tutkimuksen näkökulmista nykyisen mediakulttuurin ilmiöitä, joissa yhdistyvät sukupuoli ja seksuaalisuus sekä markkinat, kaupallisuus ja valta. Teoksessa analysoidaan mediakulttuurin tuotteita ja instituutioita lehdistöstä, kirjallisuudesta ja televisiosarjoista taiteen mediavastaanottoon ja kulttuurisensuureihin. Miten seksin mediamarkkinat näkyvät esimerkiksi Playboy-lehdessä tai Sinkkuelämää- ja Sillä silmällä -televisiosarjoissa? Millaisina kaupallisen seksin, väkivallan ja heteroseksuaalisuuden väliset suhteet näyttäytyvät Sofi Oksasen Baby Janessa? Miten Hans Christian Andersenin sadut liittyvät tähän aiheeseen? Teos tarjoaa uusia näkökulmia paitsi kriittiseen median, sukupuolen ja seksuaalisuuden opetukseen ja tutkimukseen myös media-alan käytännön työhön. Se soveltuu taideaineiden sekä media-, kulttuuri- ja yhteiskuntatieteiden tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille sekä nykykulttuurista ja sen kuriositeeteista kiinnostuneille lukijoille - kaikille niille, jotka ovat joskus pohtineet, miksi seksuaalisuudella on nykymediassa niin tärkeä osa. Sanna Karkulehto on kirjallisuuden yliopistonlehtori Oulun yliopistossa sekä Lapin yliopiston naistutkimuksen dosentti (monitieteinen sukupuolen ja mediakulttuurin tutkimus).

Aiheet

seksi

feminismi

naiset

tiede

tutkimus

markkinat

media

sex

feminism

women

science

research

markets